Khairun Nisa

Nama saye Khairun Nisa. yang bermaksud sebaik-baik perempuan. mungkin mak bapak saye nak saye mempunyai akhlak seperti name saye. kalau tak name saye macam name-name adik beradik saye yang lain. semuanya ade Noor samede kat depan atau kat belakang. tetapi tibe-tibe name saye jadi Khairun Nisa pulak. kengkadang sbb name saye lain, saye dok rase yang saye ni anak angkat, tapi bile tengok rupe, sahla anak Hj Kamaruddin, perangai pun serupe.
Family saye dr kecik panggil adik. sbb saye yang bongsu, tapi bile dah besar deme tanak panggil adik lagi dah, panggil nisa la konon, tapi saye takkan menyahut. heheh. so kene panggil adik la jugak. tapi kalau mak saye marah die akan jerit name penuh saye kuat-kuat iaitu KHAIRUN NISA BINTI KAMARUDDIN ! ! ! maka seperti lipas kudunglah saye segera menyahut panggilan. kadang-kadang abg saye kalau die balik bercuti die akan tanye “gemok mane gemok?” (saye lah tu) tapi kalau panggil mcm tu, adik bradik lain akan terase juge, jadi name itu jarang disebut dah. jadi, abg saye yg paling kurus tu akan panggil saye debab kerana kononnye debab tu comel. apekah? saye biarkan aje. kawan-kawan pulak dulu-dulu waktu diorang tak pandai bace diorang panggil saye nisha. saye tataula mane diorang dapat name tu. lepas tu saya dipanggil nisak. walaupun dalam ejaan rumi saye takde huruf hamzah, tapi dalam jawi ade. mak saye kate ikutla ejaan jawi, baru ade makne. tapi kengkadang ana shirin die panggil saye “sak” je. bengong kan? jadi saye panggil die ana stirin. kawan-kawan sekolah menengah saye panggil saye nis. zareena yang mulekan. ohh saye suke name tu! lepas sekolah takde orang panggil dah, sekarang ni kawan saye byron dan patrick panggil saye Nis. sbg shortform Nisa. Matt ngan Bronwen panggil saye Nis Nis. comel kan? cikgu-cikgu sekolah suke panggil saye khairun, saye suke name tu juge. . oh kemudian, anak sedare saye panggil saye Ma Chu. saye sangat suke. ok bye.

Advertisements

One thought on “Khairun Nisa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s